El dia 1 de març, DIXIT Girona Centre de Documentació de Serveis Socials Marià Casadevall i la Secretaria d’Igualtat, Migracions i Ciutadania del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies organitzaran una jornada sobre la instrumentalització de la immigració.
Andreu Domingo, demògraf i sots-director del Centre d’Estudis Demogràfics de la Universitat Autònoma de Barcelona parlarà de postveritat, discursos de l’odi i instrumentalització de la immigració. Domingo, autor d’obres com “Demografía y posverdad” o “Catalunya al mirall de la immigració”, posarà especial atenció en el relat que utilitzen els partits polítics i en la manera en que aquests plantegen la campanya electoral de les propers eleccions municipals del mes de maig.
A continuació, Mònica Caldas, advocada, cap del Programa Suport Jurídic de Càritas Diocesana de Girona i membre de l’Espai Antiracista Salt-Girona, conduirà una sessió amb eines pràctiques per a l’acompanyament en denúncies de racisme en els serveis d’atenció a les persones en diversos àmbits. Caldas donarà indicacions concretes de com els professionals poden acompanyar i donar suport a persones que han viscut situacions de discriminació racista.
Data: 1 de març de 2019, de 10 h a 13 h.
Lloc: Aula A Casa de Cultura. Plaça Pompeu Fabra, 1 de Girona
Inscripció: cal inscripció prèvia emplenant el següent formulari. Aforament màxim 30 persones.
Organització: DIXIT Girona Centre de Documentació de Serveis Socials Marià Casadevall i Secretaria d’Igualtat, Migracions i Ciutadania del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies
Bona tarda,
Estic interessat en assistir a la jornada “Postveritat, discursos de l’odi i instrumentalització de la immigració”.
Treballo a la Unitat Regional de Proximitat i Atenció al Ciutadà (URPAC) dels Mossos d’Esquadra de Girona, on entre d’altres tasques recollim les denúncies a nivell regional dels delictes d’Odi i Discriminació de la Regió Policial de Girona i les adrecem a la Fiscalia d’Odi i Discriminació de Girona.
Moltes gràcies per les gestions.
Gràcies per l’interès Jordi. Anotem la teva inscripció.
Fins aviat,
Èlia
Molt interessant i adient en el temps que corren
Gràcies pel teu comentari Joaquim.
Fins aviat,
Èlia